İç Denetimlerle Sürekli İyileştirme Nasıl Kolaylaştırılır?
Sürekli iyileştirme, uzun vadeli başarıya ve tutarlı sürdürülebilir büyümeye sahip tüm işletmeler için gereklidir. Sektörden bağımsız olarak, operasyonlarını sürekli iyileştirmenin yollarını keşfedemeyen işletmeler için, gelecekteki büyümeyi engelleyen verimsizlikler, uyumsuzluk ve finansal kayıplarla karşı karşıya kalma riski vardır. Sürekli iyileştirmenin anahtarı, politikaları, uygulamaları ve süreçleri düzenli, gerçek zamanlı olarak gözden geçirmeye, büyümeyi ve başarıyı engelleyenleri değiştirmeye istekli olmayı içerir. Sürekli iyileştirmeyi teşvik etmek ve iş mükemmelliğine ulaşmak için düzenli ve etkili İç Denetimler gereklidir.
Birinci taraf denetimi olarak da bilinen İç Denetim, bir kuruluşun kendi süreçleri hakkında bilgi toplama ve değerlendirmeye yönelik sistematik bir süreci ifade eder. İç Denetimler, iş yönetim sisteminin önemli bir parçasıdır. Ürünlerin, hizmetlerin, sistemlerin ve süreçlerin gerekli şartları sağlayıp sağlamadığını belirlemenin yanı sıra, gelecekteki potansiyel gelişmeleri ve güçlü yönleri belirlemek için önemli bir araçtır.
Risk tabanlı bir İç Denetim çerçevesi kullanmanın faydaları;
- Sürekli iyileştirmeyi destekleyecek,
- İşletmenizin boşlukları belirlemesine yardımcı olacak,
- İyi yönlendirilmiş değişim ve yükseltmeleri teşvik edecektir.
İç Denetimler, işletmelere aşağıdaki konularda yardımcı olarak sürekli iyileştirmeyi teşvik edebilir:
- İşle ilgili nesnel iç görüler elde edin
- Süreç para birimini ve operasyonel verimliliği iyileştirin
- Riskleri değerlendirin ve varlıkları koruyun
- Paydaşların güvenini kazanın
- İş iyileştirmeleri için zaman ayırmak
İç Denetim planlı aralıklarla yapılması gereken bir süreçtir. Bir sıklık belirtmemekle birlikte, öncelikle işin tüm alanlarının yılda en az bir kez iç denetim yapılmalıdır.