Uygunsuzlukların Ele Alınması ve Sürekli İyileştirme Arasındaki İlişki
Bir kalite yönetim sistemine sahip kuruluşlarda, uygunsuzluklarla karşılaşması ve zorluklar yaşaması normaldir. Kuruluşlarda yaşanan uygunsuzluklar, bazı süreçlerin plana göre yürütülmediğinin göstergesidir ve tespit edilip, düzeltilmeleri gerekmektedir. Kuruluşlarda uygunsuzlukların tespit edilmesi ile çözüm bulunması sürekli iyileştirme faaliyetlerini teşvik etmektedir.
Uygunsuzlukların yönetimi, sürekli iyileştirme ile birlikte yürütülür ve kalite yönetim sisteminin gerekliliklerindendir. İyileştirmenin yeterli olması için kuruluşun sorunlarını belirlemek ve çözüm yolları aramak esastır.
Uygunsuzluk, önceden tanımlanmış standartlara uymayan herhangi bir durum, ürün veya hizmet olarak tanımlanabilir. Bir işletmede kusurlu ürün ya da yetersiz hizmet uygunsuzluk olarak kabul edilebilir. ISO 9001 standardına göre kuruluşlar uygunsuzlukları ele almalıdır. Kuruluşun amacı, prosedürlerin tekrar başarısız olmaması ve her zaman plana göre yürütülmesi için iyileştirmeler ve planlama sağlamak olmalıdır.
Uygunsuzluklar olumsuz bir durum olarak görülse de, kuruluşun gelişmesi için bir fırsattır. Uygunsuzlukların tespiti için bir prosedür ve prosedüre uygun takip sistemi olmalıdır. Uygunsuzluklara göre doğru ilerlemek ve sürekli iyileştirme için PDCA Döngüsü takip edilmelidir.
- Plan
- Do (Yapmak)
- Check (Kontrol etmek)
- Act (Eylem)